Könyvek csatája

Lesd meg a csatát, hogy megtudhasd a végén, melyik könyv 2014 legjobbja! - Könyvek csatája
Értesülni akarsz a legfrissebbekről a csatával kapcsolatban? Nézd a külön erre készített oldalt! - Könyvek csatája - Frissek

2014. augusztus 28., csütörtök

Kiersten White: Természetfölötti

Szerző: Kiersten White
Kiadó: Könyvmolyképző kiadó
Kiadás éve: 2014
Fordította: Hetesy Szilvia
Oldalszám (a Köszönetnyilvánítás nélkül): 352
Sorozat: Paranormalcy-trológia
A mű eredeti címe: Paranormalcy
Fülszöveg:
Vámpírok. – Látom, amit ti nem láttok
Vérfarkasok. – Megtalálom, ami rátok vadászik.
Tündérek. – Megvédelek benneteket.
Alakváltók. – Most még én sem tudlak megvédeni titeket.
Hi, Evie vagyok és tulajdonképpen teljesen normális. Legalábbis mindig ezt hittem magamról, leszámítva, hogy a legjobb barátnőm sellő, a volt barátom pedig tündér.
Annyit még hozzátennék az igazsághoz, hogy én vagyok az egyedüli a világon, aki felismerem a paranormális lényeket, akárhogy álcázzák is magukat. Ezért is dolgozom a Nemzetközi Paranormális Ellenőrző Hivatalnál. Ennyit akkor a normalitásról.
De aztán bejött Lend a képbe. Iszonyú helyes srác, nagyon figyelmes, egyébként alakváltó. Felbolygatta az egész eddigi kis életemet, nem beszélve egy sötét jóslatról, amely egy az egyben rám illik. Pedig én egyáltalán nem vagyok gonosz, csak valami félreértés lehet az egész. Utána kell járnom: tudni akarom végre, ki is vagyok valójában. De a legfontosabb: Nem akarom Lendet elveszíteni!

~ EZEN a linken beleolvashatsz a regénybe ~
~ EZEN a linken láthatod a bejegyzésben használt idézetek a könyvből ~
Kiersten White
1.

– Sípjel, ezek a hülye, sípjel, tündérek, sípjel, sípjel, sípjel a megszállottságukkal. Ez a sípjel fickó jobban tenné, ha abbahagyná a sípjel, sípjel szabályok megszegését, vagy pedig jól sípjel rúgom!

2.

– Tehát te vagy Reth barátnője – mondta, ahogy felismert.
[...] Kiestem a ritmusból, és majdnem orra buktam. A fogása egy másodpercre sem lazult.
– Nem vagyok a barátnője!

3.

Leültünk, Lend átkarolt. Az asztalnál minden áll leesett.
– Te jó ég! – mondta John a fejét rázva. – Én végig azt gondoltam, hogy meleg vagy.
Ártatlanul rezegtettem meg a szempillámat.
– Ó, de sajnálom, John! Most csalódott vagy?

Figyelem! A bejegyzés olykor spoileres lehet a könyvre nézve (esetleg véletlenül elejtett szavak), de külön lesz spoiler rész, amit úgy tudtok elolvasni, hogy kijelölitek!

Ezt a könyvek az előtt kell átgondolnom, mielőtt még mélyebben belemerülnék a Ha maradnékba. AzIstenértNemKéneEmlegetnem!
Az alaptörténet valahogy... bonyolult. Egy pillanat, most próbálom összeszedni a gondolataimat.
Szóval, Evie, a tizenha... tizenhé... tizenéves lány, nyolcéves kora óta az NPEH-ban (Nemzetközi Paranormális Ellenőrző Hivatal) nőtt fel, egy temetős eset miatt (amit a könyvből tudunk). És nem véletlenül: ő az egyetlen, aki látja az álca alatt megbúvó paranormális lényeket. Tulajdonképpen egy küldetéssel indul a történet, de a fő hangsúly egy ismeretlen behatolónál kezdődik, akit elkapnak, de a kilétére, vagyis arra, hogy milyen lény, nem tudnak rájönni.
Evie ekkor kezd affelé kacsingatni, hogy az NPEH mégsem tud annyi mindent, mint ahogyan azt korábban gondolta. Na most, lehet, hogy nem ekkor, de őszintén nem emlékszem rá.

Ugyebár a könyvek Evie fejébe zárva követjük végig, ahogyan küzdd az árvasággal, a magánnyal és a folyamatos didergéssel. Evie-ben nekem az egyetlen szimpatikus dolog az volt, hogy mániákusan rajong a rózsaszínért és egy Easton Heigths nevű, kitalált tini-dráma sorozatért. Ezek valahogy olyan pláza-picsává tették őt, és amikor kiderült, hogy mániákusan rajong vásárolni, azt mondtam, hogy feladom, ez a csaj egy nagy pláza-picsa. Szóval, ezután aztán jött az a gyerekes reakció, miszerint, ha Lend bókol, akkor a vállába bokszol. Aztakurvadeügyesvagy.
Nem is tudom, amúgy nincs vele bajom, mert a logikája meg ezek, oké, de ezen a pláza-picsa dolgon kívül még talán az volt irritáló, hogy olyan hirtelen és idétlenül hozott döntéseket. Oké, ez lehet, hogy picit spoiler, de igyekszem.

(kicsit spoiler!) Amúúúgy, ha már spoiler, akkor érdemes megemlíteni, hogy a könyv tartalma hihetetlenül spoiler arra nézve, hogy a könyvben egyáltalán nem jönnek rá arra, hogy Lend alakváltó, inkább csak Lend emleget hasonlót, és nem az NPEH. (kicsit spoiler vége!)


Lend. Oké, gyerekek, ez a srác hihetetlenül cuki, aranyos, édes, és nem tudom, nem az volt, hogy az elejétől kezdve "wáááááá! love U!", hanem fokozatosan kedveltem meg, aztán a végén kértem egy hasonló barátot. Najó neisálmodozzunk. Az elején titkolózik, de Evie-nek egészen megnyílik – többet mondd, mint a többieknek. Olyan cuki dolgokat csinált, hogy az ember néha csak így "óóó"-zik, meg "ááá"-zik, és aztán ámul, hogy "jéééj". Na jó, valójában nem, mert valahogy nincs ínye az NPEH-hoz, de aztán, amikor Evie-vel közelebb kerülnek egymáshoz, akkor isteni jelenteik vannak, viccesek és aranyosak. Valamint tetszett, hogy iszonyúan megértő, és mindenben segít Evie-nek.

Reth, mert természetes, hogyha már cuki és édes pasi, akkor ő sem maradhat ki. Rögtön beleszerettem, mert annyira édes volt, és aranyos, és a vége felé görcs volt a gyomromban amiatt, hogy vajon nagyon negatív szereplő lesz-e, de az, hogy végül mi lett, spoiler lenne. Evie tulajdonképpen nagyon rossz szereplőként tünteti fel, pedig amúgy nem az, legalábbis az én szememben nem. Reth egyszerűen csak minden áron meg akarja védeni Evie-t, mert szereti basszusEvie nyers tojást ettél reggelire?. Tehát én vallom, hogy Team Reth, habár úgy tudom, hogy ennek semmi esélye, mert a fanartok, a további részeket illetően Lend-et, és valami Jack-et ábrázolnak. Hátbiztos.


Alisha, alias Lish. Én többet akartam volna belőle, de azért abból a kevésből is, amit belőle kaptunk lejött, hogy Evie-vel tényleg jó barátnők – legjobbak?. Tehát, Lish amúgy nagyon jó karakter lett volna, ha Evie nincs ott, hogy minden pillanatban elrontsa. Nekem valahogy olyan lehetetlen barátságnak tűnt ez, és nem azért mert Lish sellő, hanem azért, mert Evie valahogy olyan... önző. Ennyi. Az önző főszereplők pedig ge–cik, ergo rosszak. Oké.

Raquel, mert ő is meg kell említeni, hiszen ő az, aki Lish-en kívül a legközelebb áll Evie-hez. Hát, nem akarnám anyámnak. Bírom. Főleg a vége-felé. Nagyon. Olyan legjobb-felnőtt-barátnő-féle módon jöhet. A sóhajait imádom! Talán az nem tetszett, hogy nem hitt Evie-nek, de azért állította, hogy megérti. Ühhhhhüm. Hát nem.

4.

– Lassan elegem van belőle, hogy az ágyamat súlyzókkal osszam meg.
– Súlyzókkal alszol?
– Valahogy meg kell védenem magam.
Sóhaj: "Már csak ez hiányzott."
– Tudod, hogy a tündérek nem kaparinthatnak meg téged maguknak. Szigorúan megtiltottuk nekik az emberrablást.
– Ezt Rethnek is a tudtára kéne adni. Egyébként meg nem annyira az elrablásról van szó, hanem arról, hogy mit akar tőlem...

Vivian-ről, Fehl-ről, Cressedáról, David-ről, és Ariannáról beszélnék, de ne most.

Itt kezdődik a SPOILER rész!!
Na szóval, ha már olvastad a könyvet, csak akkor olvass tovább, a saját érdekedben!
A végéről szerepnék beszélni, ugyanis minden ott történik. Szóval, amikor Evie, a lélekszívás után elküldi a lelkeket, én nagyon ideges lettem. Azt a jelentet kétszer olvastam el, és mind a kétszer azt gondoltam, hogy pukkadj meg, Evie!, mert hát, miért nem hagyott arra lehetőséget Reth-nek, hogy megmagyarázza ezt az egészet, hogy megértse, hogy hogyan működik ez a dolog, de miért, mondd Evie, miért kellett gyerekesen viselkednek, és rögtön elküldeni a lelkeket? És mi lesz szegény Reth-el, és társaival? Őket ki fogja felszabadítani??
Ha belegondoltok, ezt a könyvtrilógiát simán meg lehetett volna írni egy kötetben. Csak hát, a biznisz közbeszólt.
Az viszont cuki volt, amikor Evie a kórházban ébredt, és Lend elhozta neki az Easton Heigths első két évadát! Hát nem aranyos?
Viszont... mi lesz ezek után? :S
Viv-et én őszintén bírom. Tényleg.
Fehl egy kö–csög.
Cresseda, hát nem is tudom... amiatt, hogy sosem mondd semmit értelmeset, nem valami hasznos. (Még.)
David-et bírtam! SZUPERFATER LVL5465840684065650465!! :D
Arianna nagoyn jó fej, az elején nem annyira, de én a szócsatákat is nagyon bírtam, a végénél meg egyenes ő lett az új Lish.
Itt végződik a SPOILER rész!!

A könyv történéseiről nem igazán tudnék beszélni, mert már mindent elmondtam. Tulajdonképpen arról a bizonyos baljós jóslatról szól az egész trilógia, amit nem írnék ide, mert akkor az spoiler lenne!

Borító: fantaaaasztikus, eredeti, és lehet jól tapizni!! *w* 
Kedvenc karakter: Lend, Arianna, Lish, Raquel, Reth, David, Cresseda, Vivian
Legutáltabb karakter: sajnos Evie kerül ide, Fehl (semlegesek, de inkább rosszak: Luke, Stacey, Charlotte)
Amit imádtam: Lend+Evie, Evie rózsaszínmániája, Evie cica-lány
Amit utáltam: hiányoltam az Evie+Lish jeleneteket, Evie pláza-picsa
Érzéki mérce: hát, csók, de semmi több, a YA keretein belül, és természetesen az idegesség, meg a düh... felba–szós könyv ez
Értékelés: határozottan követelem a következő részt


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése