Könyvek csatája

Lesd meg a csatát, hogy megtudhasd a végén, melyik könyv 2014 legjobbja! - Könyvek csatája
Értesülni akarsz a legfrissebbekről a csatával kapcsolatban? Nézd a külön erre készített oldalt! - Könyvek csatája - Frissek

2014. november 1., szombat

A zenei könyv TAG

Sziasztok!
Jó, jó, jó, mindenki tudja, hogy egy ideje lustulunk. Pedig csak bejegyzéseket nem írunk, olvasni olvasunk! Jó, igaz, hogy nem olyan sokat, mint régebben. Jó, megpróbáljuk magunkat összeszedni, de most csak egy TAG-re van erőnk.
OKÉ.
Erre inkább magam sem mondok semmit.

A zenei könyv TAG
- Zoey -

1. PSY - Gangnam Style: Egy felkapott könyv, amit te is nagyon szeretsz
A Párválasztó-trilógia! (A Párválasztó, Az Elit, Az Igazi) Egyértelmű: a borítókkal eléggé felkapott lett, a csapból is ez folyik, még az olvasásképtelen is ismerik Kiera Cass nevét, ezért kötelességem ide betenni a sorozatot. (:
(Először Adele-hoz gondoltam, hiszen annyira rosszul esik a mai napig is, hogy a sorozat véget ért, de miután Kiera a héten posztolt, hogy érkezik a Párválasztó negyedik része, vagyis a sorozat újabb trilógiája (vagy ki tudja mije), hihetetlenül megörültem! Tehát, aki még nem látta ITT nézheti meg a The Heir borítóját (oké, egy kis ömlengés: FANTASZTIKUS. Merem azt mondani, hogy üti az eddigieket. A égősor vagy mi az nagyon feldobta a hangulatot!), valamint a Media-Addict-on elolvashatja a magyar fülszöveget. Ugyan pontos megjelenés még nincsen, tehát semmi sem biztos abban, hogy Eadlyn története eljön hozzánk, de hülyeség lenne kihagyni, szóval reméljük, hogy a Gabo kiadó már felfigyelt a dologra, és ráállt. :3)

2. Adele - Someone Like You: Egy könyv/könyvsorozat, ami nehéz túllépni, annyira szomorú lettél, hogy vége
Ide még szép, hogy az Időtlen szerelem-trilógia kerül! A filmek (ugyanis a nyáron debütált a második rész, a Zafírkék filmváltozata) folyton felkavarják az állóvizet, és emiatt egyre elterjedtebb a sorozat. Szinte minden közösségi oldalon cuki Gideon-idézeteket olvasok, és olyan kénytelen vagyok én is elővenni a köteteket, átnyálazni, őrjöngeni, aztán elájulni Gideon-tól. Komolyan! Csak én vagyok így vele, vagy nektek sem sikerült még "véletlenül" összefutni egy Gideonnal? KATT, egy képhez Gideonról és Gwendolynról, a második részben. (;

3. Tomes Jones - Sexbomb: Az első erotikus könyv, amit valaha olvastál
J. A. Redmerski - A soha határa, aminek az álomromboló második részét a mai napig sem vettem meg, még csak a neten sem olvastam el! Na, nem azért, mert halálra ijedtem Adrew és Cam intim kapcsolatától, hanem azért, mert az elsőnek olyan vége lett, ami nem kíván folytatást. És lehet engem "nem elég nagy fan"-nak nevezni, de ez is hasonló, mint Cassandra Clare esetében: a hatkötetesre elnyúlt sorozat elég lett volna trilógiának. De mit lehet tenni? A pénzéhes szerzők mindenhol ott vannak.
Mindenesetre Andrew Parris az én szívemben is nagy helyet tölt be, ezért is volt, hogy amikor elolvastam a második kötet kapcsolat viharokat beharangozó fülszövegét, azt mondtam "nem! Kösz, nem!".
(De, amúgy, ugye nem csak nekem tűnt fel, hogy a Soha határán szereplő lány nem csak ezen a borítón jelent meg? Jó, nem csak ezen a borítón jelent meg ezzel a képpel. Sasoljátok meg --> KATT.)

4. Katy Perry - Dark Horse: Egy könyv, aminél teljesen másra számítottál, mint amiről ténylegesen szólt
Ardati Lili - A rémek sulija, A suli rémei. Valamennyien más ismerhetitek ezt a WC-papírt könyvet, ha nem is a polcotokról, akkor a blogról, ugyanis készült róla egy bejegyzés (KATT), amiben azért eléggé ki lett vesézve szegényke. (Egyébként a második részt is megkaparintottam már, csak most a jó könyvekbe ástam bele magamat.) Egyébként, ugye észrevettétek, hogy nem a Legszarabb könyv, amit életedben olvastálba tettem (ami amúgy nincs is itt :c), hanem ide? Igen, ugyanis amikor én nekiálltam olvasni arra számítottam, hogy egy jó kis vámpíros, vérszívós sztori, amiben majd mindenki meghal, meg ilyenek (Vámpírakadémia), erre mi történt? Ültek a szobájukban, és rinyáltak. Ez a kedvenc könyvem! (Ugye érezhető lett az irónia?)

5. Pokémon: Egy könyv, ami a legeslegelső olvasmányaid között volt
Meg Cabot Allie Finkle szabályai kezdő tiniknek sorozata volt az első könyvsorozat, amit végigolvastam, de ha úgy kérdezzük, hogy fontosabb, maradandóbb, akkor az Anna és a francia csók, valamint a Gyönyörű sorscsapás is szóba jöhet. Szóval, nem tudom, hogy most mit kellene ide írnom. Ráadásul most még az SzJG-t meg sem említettem! Jobb, ha a Pokémont örök rejtély fedi.

6. Miley Cyrus - Wrecking Ball: Egy könyv, ami teljesen lerombolt
Hm... vajon melyik is...? Na jó, ezen egy másodpercig sem kellett gondolkoznom, az első ami beugrott az Opál volt, és nem véletlenül. A függővég életveszélyesre sikeredett, de a Könyvmolyképző szeret minket, ugyanis a negyedik rész decemberben már jön is! (:3) Viszont, mivel ennek van folytatása, nem írhatom ide. Így nem maradt más: Gayle Forman - Ha maradnék. És hogy miért? Ez a könyv volt az, ami, miközben kalapáccsal vert, Nutellával összeforrasztott (furcsa hasonlat...). A film is hasonló hatással volt rám (még a nem túl helyes Adamet is megbocsátottam, annyira jó lett a film!), tehát határozottan megérdemli ezt a helyet. (Zoey fél óráig keresi a gépén a képet, mire rájön, hogy még nem töltötte le, mivel nem írta meg a kritikát belőle. Elsötétült arccal keres rá a Google-ön. Mikor le akarja menteni a képet, rájön, hogy mégis le van mente, mert már elkezdte megírni.)

7. Pharrel Williams - Happy: Egy könyv aminek az olvasása közben nem tudtad abbahagyni a mosolygást/nevetést.
Kelly Oram - Szívzűrterápia strébereknek! Habár ez S&B-s könyv volt, én magam is örömmel vállaltam el az elolvasását. Az amúgy is dobott a könyv lelki értékén, hogy LOL-os, de aztán jött Grayson, és tarolt! Úristen! Ennyit rég vigyorogtam, maximum a Bábel és az Akkor szakítsunk (a Késtél azért nem kerülhet ide, mert nem volt annyi vicces jelenet) olvasása közben! Hihetetlen jó könyv, és egyszerűen... ahhh. Grayson Kennedy az álompasi. Ezentúl is üzenem a Mórásoknak, hogy adhatnának egy Grayson-t, csak úgy, kölcsönbe. Tőlem akár Kelly-től is jöhet, csak jöjjön! (KATT, a kritikáért.)

8. Frozen - Let It Go: Egy könyv, amiben egy olyan testvérpár van, akiket nagyon szeretsz
Moira Young - Vérvörös út című könyve ilyen. Pontosan. Ugyan nem sok tesós jelenet van, hiszen a bátyja eltűnt, de attól még iszonyúan meg lehet őket szeretni. És akkor még meg sem említettem a húgát, Emmit! Annyira édesek együtt, hogy tényleg vannak olyan pillanatok, amikor rendesek egymással, aztán a következőben Saba kiakad! (:D) Itt nem volt "felesleges" a testvéri szál, kellett, Emmi iszonyúan felhozta a könyvet, imádom a karakterét, habár az elején utáltam mint a szart, de az idők változnak. (:"D) Ja, és természetesen remélem, hogy a következő kötetekben is megmarad Emmi, és Lugh is, meg persze, hogy a történet fellendül. Csak jelenne már meg a második kötet! (ITT elolvashatjátok az ÁTÍRT kritikát, ugyanis eléggé vérszegényre sikeredett.)

9. Calvin Harris ft. Ellie Goulding - I Need Your Love: Egy nyálas könyvbeli szerelmespár, akiket ki nem állhatsz
Márk és a ribije, azaz Rebeka. Utálom. Utálom, de nem azért, mert nyálasak (na, nem mintha nem lettek volna azok), hanem mert ez a ri-banc Rebeka elrontja itt nekem Márk és Adri tökéletes szerelmét! AZT PRÓBÁLD MEG! Szóval elnézést, de most megyek. Meg kell ölnöm valakit.
(KATT a kritikáért.)
Tévés bemondó: Most érkezett hozzánk a hír, miszerint egy 15 év körüli lányt láttak odarohanni egy utcán andalgó párhoz. A lánynál kenyérvágókés volt, amivel vadul nekitámadt a pár női tagjának. A fiú próbálta megmenteni a barátnőjét, de nem sikerült. Állítása szerint a dolog menthetetlen volt, a gyilkos teljesen illuminált állapotban volt. Azt üvöltözte, hogy "véged van Rebeka!".
Gyilkos: Ismételd meg! Én nem is vagyok illuminált állapotban! Vagy szeretnéd a késnek is elmondani? Közelebb megyek, ne aggódj!
<az adás félbeszakadt>

10. Iggy Azela - Fancy: Egy könyvborító, amit imádsz
Rachel Hawkins - Hex Hall. Ugyan még erről sem érkezett kritika mert egy lusta, gonosz dög vagyok, de attól még a borító gyönyörű! Egyszerűen mesés, csak úgy, mint a másodiké! (Amit egyébként a napokban nyálazok.) Nem tudom, hogy mégis miféle elme (na jó, tudom, hiszen benne van a könyv elejében) alkotta ezeket a mesés borítókat, de nagyon odatalált vele! Ráadásul Rachel új sorozatánál a School Spirits-nél is megőrizték ezt a formát, amit nagyon jó tettek! (KATT, ha meg szeretnéd nézni a Démonüveg borítóját, valamint KATT, ha meg szeretnéd nézni a School Spirits borítóját.)

11. Lady Gaga - Bad Romance: Egy könyv, amiben tiltott szerelem van
Melyikben nincs? Oké, Angyalsors. Ott van. Habár, nem igazán tiltott. Akkor... például a Hex Hall! De azt már ellőttem az előbb. Így nem maradt más: Angyalok bukása. A főszereplőnk és Rafi szerelme totál tilos, hiszen Rafi bukott angyal. Szóval, ez egyértelmű választásnak bizonyul, ha már a többit kilőttem.
(Egyébként, így titokban megsúgom, hogy nekem ez a sorozat/könyv - hiszen még csak az első része jelent meg magyarul -, nem nagy kedvencem, én a Csitt, csitt-től is teljesen kikészültem, és nem kértem belőle többet. Lehet, hogy bennem van a hiba, de a Csontváros sem az én világom.)

12. Ariana Grande - Problem: Egy szereplő, akit utálsz
Sok ilyen van, mégis melyiket emeljem ki? Hm....
(Zoey körbejárt a könyvek között.)
AHA! Nick és Daisy a Démonüvegből! Hú, amint beléptek utáltam őket. Amint szóba kerültek tudtam, hogy rühellni fogom őket. Habár még nem lehet biztos a dolgomban, tudom, hogy az leszek. (Oké, vallok: egy ártatlan előrelapozás következményeképpen elég okot találtam arra, hogy utáljam legalább az egyiket. De esküszöm, hogy véletlen volt az egész, és teljesen ártatlan! Jó, mondjuk az Archer-jelenetek felkutatása és megtalálása nem éppen nevezhető ártatlannak, de most csak Nick-ről és Daisy-ről volt szó, szóval e miatt nem lehet megvetően nézni rám. Archer nélkül nem lehet élni!)

Így a végéra, elsősorban szeretném megköszönni Lexának, amiért kihívott erre a TAG-re, habár már egy ideje nem igazán voltunk aktívak. :D Ezért hatalmas puszi jár neked! Én szeretném felkérni a TAG megcsinálására Lolát, aki alább már meg is csinálta, valamint Reát. Ezen kívül Szilvit, a Pillecukor blogtól. És, ha már úgyis szerepelt, Tibit is, a Media-Addict-tól. És a kihagyhatatlan: Titeket! (Köszönjük, hogy már 43-an vagytok! ♥) Sok sikert nektek!

- Lola -

1. PSY - Gangnam Style: Egy felkapott könyv, amit te is nagyon szeretsz
Ha olvastam volna, egyértelműen az Útvesztőt mondanám ide. De mivel csak a filmét láttam, ezért Gayle Forman Ha maradnék-jánál döntöttem, ugyanis mióta filmes borítója lett, eléggé felkapott, és nem is csodálom!








2. Adele - Someone Like You: Egy könyv/könyvsorozat, ami nehéz túllépni, annyira szomorú lettél, hogy vége
Könyv: Maggie Stiefvater-től A Skorpió vágta. Nem lett függővége, mégis gyűlöltem, hogy vége, legszívesebben az örökkévalóságig olvastam volna.
        
Sorozat: Maggie Stiefvater Mercy Falls farkasai trilógiája. Amikor végeztem az utolsó kötettel, kiakadtam, nem bírtam felfogni, hogy vége, vége, vége. Pedig rendes, nem függővéges vége volt. És amúgy még két ilyen sorozat van, de hát sajna csak egyet mondhatok. :c




3. Tomes Jones - Sexbomb: Az első erotikus könyv, amit valaha olvastál
Jamie McGuier Gyönyörű sorscsapása, ám ez nem volt azért annyira olyan könyv... Különösebben nem rendítette meg az ártatlan fantáziámat, bár azért ezen a könyvön tényleg érződik, hogy NA.
Kibékültünk? Jó, akkor ezt ünnepeljük meg az ágyban! 
Inkább a (szerintem csak néha) aranyos szerelmi történetet kedveltem ebbe a könyvbe.





4. Katy Perry - Dark Horse: Egy könyv, aminél teljesen másra számítottál, mint amiről ténylegesen szólt
Szántai Zita - B épület : Vivi és a Rómeók.
Azt hittem, valami aranyos szerelmi történet lesz.
Erre mit kaptunk?
Egy lány szemszögéből láthattuk, hogyan csajozik be a testvére. (aki szerencsére fiú.)
És persze hidegen hagyta a mi kis Borinkat a rengeteg (helyes vagy sem)srác.
...
Most akkor hogy van ez?

[ Figyelem! Ettől a könyvtől óva intek mindenkit. Max könyvtárból vegyétek ki, hogy utána visszavihessétek esetleges megbánás esetén. Bár a ti dolgotok, azért tudnék ennél jobb könyveket is ajánlani, amik igazán megérik a rájuk áldozott perceket. :)) ]

5. Pokémon: Egy könyv, ami a legeslegelső olvasmányaid között volt
Első kötet
Hatodik
kötet
Elisabeth Gnone-tól a Fairy Oak sorozat. (Tehát nem egy könyv. Avagy értelemszerűen az első része, Az ikrek titka.) :") Istenem, hogy én mennyire oda voltam
Akkor és Elisabeth könyveinek hála kezdődött el a könyvmoly életem. Na meg persze a SzJG-nek. Igazából inkább onnan számítanám úgy tényleg a könyvmoly létem kezdetét.


6. Miley Cyrus - Wrecking Ball: Egy könyv, ami teljesen lerombolt
Jandy Nelson - Az ég a földig ér. De a lehető legjobb értelemben rombolt le, érzelmileg.
Valahogy nem tudtam nem szeretni ezt az elbűvölő könyvet.
Minden ami benne volt, a versek, a részletek... teljesen hidegen hagytak a hibák, (jó, akkor még nem is voltam annyira kritikus nézetű, mint most) és teljesen beleégett a bőrömbe szinte az összes különrész, még úgy is, hogy nem voltam érintett a témában.





7. Pharrel Williams - Happy: Egy könyv aminek az olvasása közben nem tudtad abbahagyni a mosolygást/nevetést.
Leiner Laura Bábelét mondanám ide, mert tényleg ez volt az a könyv, amit végig röhögtem/nevettem, az Akkor szakítsunkkal holttversenyben. Ebben a könyvben csordultig voltak a vicces jelenetek, én meg alapból szeretek röhögni, és ez a két tulajdonság egymásra találkozva eredményezte azt, hogy egyszer csak a drága szülőanyám benézett (miközbe olvastam a Bábelt) a szobámba, és tudakolta, minden rendben van-e, ugye nem épp megölnek?
Nem, elárulom; nem öltek, csak kicsit túl hangosan reagáltam. :))




8. Frozen - Let It Go: Egy könyv, amiben egy olyan testvérpár van, akiket nagyon szeretsz
Gondban vagyok Itt alapból kettő is beugrott nekem. Kiera Cass - Az Igazi c. befejező kötetéből America, és kis húga, May kapcsolatát imádtam. Továbbá ami még kihagyhatatlan, az az Moira Young által íródott Vérvörös útból Saba és Emmi kapcsolata, mondjon akárki akármit, én bírtam amikor Saba lenyomott húgának egy jó pofot. És akkor is, amikor megvédte. Végig, mindig.



9. Calvin Harris ft. Ellie Goulding - I Need Your Love: Egy nyálas könyvbeli szerelmespár, akiket ki nem állhatsz
Meg Cabot A neveletlen hercegnő naplójából Mia és ... ööö.... Michael, na! Milyen George, ami először eszembe jutott?! xD  Na ők. Félreértés ne essék, nem azt mondom, hogy 100%-ban utáltam a könyvet, és őket sem. Dehogy. Sokat nevettem rajta, elnéző voltam, és képes voltam 7 részt kiolvasni agyhalál nélkül. (....Bár a nyolcat és a kilencet inkább visszavittem az első húsz oldal után a könyvtárba....) Félresiklottam a helyesírási hibák (Persze, értem én, napló! Legyen hiteles, na...) a nyávogások (Mia simán lekörözte Renit, mint önzőségben, mint nyafogásban, mint siránkozásban, ezerszer.) és a túlzások felett. Komolyan.
A gondok ott kezdődtek, hogy Mia és Michael hogy került össze? Az elején cukik voltak. De mégis. Michael egy elsős egyetemista, Mia meg egy gimis lány. (már a folytatásokban.) Annyira semmi indok nem volt, amiért Michael beleszeretthetett volna Miába! Ámbár legyen, rendben van. Ha így van, hát ígyvan. Koccintsunk Miára, kívánjunk neki minél több szerencsétlenséget és ciki sztorit! Ja, hogy azok már megtörténtek? Nem lényeges, gyűljön még pár!

10. Iggy Azela - Fancy: Egy könyvborító, amit imádsz
Hmmm.... A Mercy Falls trilógiát elhasználtam... akkor... Éjszakai Cirkusz, vagy Hervadás. *ec-pec, ki
mehetsz, holnap után bejöhetsz...* Nem, ez így nem jó. *egymás mellé teszi a két könyvet*
Ohohohó, akkor inkább a Hervadás. Imádom, tényleg, szívből imádom az Éjszakai Cirkusz borítóját, de a kettő közül mégis a Hervadás viszi a pálmát.




11. Lady Gaga - Bad Romance: Egy könyv, amiben tiltott szerelem van
Sophie Jordan - Tűzlángja az. Válaszoltam, jó? Ilyenkor mondanom is kéne valamit?
Ez a könyv teljesen idegileg és agyilag is kikészít. Annyit szenvednek a semmin. A srác egy jellemtelen alak, akit nem lehet érteni. Elméletileg nagymenő, titokzatos, de egy olyan nyálas három sort írt egyszer, hogy azt hittem, hányok. Aztán Miss Nemakaromseezt, se azt is elég sokat vonakodik. Egy hónap már eltelt, a könyv vége felé tartok, és alig történt valami.





12. Ariana Grande - Problem: Egy szereplő, akit utálsz
angolul...
akkor is szebb. 
Kelsy Hogyishívják a Tigris-sagából, amelyet Coleen Houck írt. Előre is elnézést kérek az írónőtől, ha valami csoda folytán eljutna hozzá ez a rövidke pár sor. Sorry.  A drága főszereplő egy hatalmas ri-banc. Jó néhányszor nekimennék a fejének minimum egy Harry Potter kötettel. A legvastagabbal ám. Mi... Hogy... Mikor... Hol... ??? *fogja a fejét* Egyszerűen az agyam nem képes feldolgozni azt a sok hülye tyúkos tettét. Értem én, bőség zavara van, egyik pillanatról a másikra hirtelen két indiai isten testével rendelkező félig tigris srác versenyez a kegyeidért... Na de ilyenkor egy normális ember mit csinál? Választ egyet, és békében él. Erre Miss Kellsy mit csinál? Ribanckodik egy sort, ellöki magától a fehér tigrist (amikor a fekete tigris még nem volt képben) és elmegy három stréberrel randizni. Oké-oké, ez egy elég száraz, és győlölettel teli lerövidítés volt, talán túloztam itt-ott, de akkor is.
A másik, akit teljes szívemből utálok, égjen a pokol tüzééén az Matthew Malvern A Skorpió vágtából. De komolyan, ember még annyira nem gyűlölt szerintem, mint én őt.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése