Könyvek csatája

Lesd meg a csatát, hogy megtudhasd a végén, melyik könyv 2014 legjobbja! - Könyvek csatája
Értesülni akarsz a legfrissebbekről a csatával kapcsolatban? Nézd a külön erre készített oldalt! - Könyvek csatája - Frissek

2013. december 3., kedd

Suzanne Collins: Az Éhezők Viadala

Szerző: Suzanne Collins
Kiadó: Agave könyvek
Kiadás éve: 2012
Fordította: Totth Benedek
Oldalszám (a Köszönetnyilvánítás nélkül): 390
Sorozat: The Hunger Games saga
A mű eredeti címe: The Hunger Games
Fülszöveg:
Életben tudsz maradni egy olyan vadonban, ahol mindenki az életedre tör? 
Észak-Amerika romjain ma Panem országa, a ragyogó Kapitólium és a tizenkét távoli körzet fekszik. A Kapitólium kegyetlenül bánik Panem lakóival: minden évben, minden körzetből kisorsolnak egy-egy tizenkét és tizennyolc év közötti fiút és lányt, akiknek részt kell venniük Az Éhezők Viadalán. Az életre-halálra zajló küzdelmet élőben közvetíti a tévé. A tizenhat éves Katniss Everdeen egyedül él a húgával és az anyjával a Tizenkettedik Körzetben. Amikor a húgát kisorsolják, Katniss önként jelentkezik helyette a Viadalra, ez pedig felér egy halálos ítélettel. De Katniss már nem először néz farkasszemet a halállal - számára a túlélés a mindennapok része. Ha győzni akar, olyan döntéseket kell hoznia, ahol az életösztön szembe kerül az emberséggel, az élet pedig a szerelemmel.


Imádtam az egész világot. A szereplők éltek, eleven voltak és valahogy annyira el lehetett következtetni a filmtől, hogy teljesen máshogy képes vagy elképzelni a szereplőket. Amikor egy pillanatra felnéztem a könyvből és próbáltam érzékelni, hogy mik történnek körülöttem, szinte azt sem tudtam, hogy hol vagyok --, mintha pár másodperccel azelőtt még én is Panemben lettem volna.

Katniss Everdeen belevaló csaj, nem vérbeli gyilkos, az egész viadal alatt kétszer öl, szánt szándékkal embert, és abból az egyik inkább kegyelmesség volt, mint düh, vagy harag, mint a másik esetben. Van szíve, érez, és habár sokszor felszínesen viselkedik és nem akar rájönni arra, hogy mennyire szereti is ő valójába Peetát, attól még nagyon szerethető lányka. Ugyebár, Primrose Everdeen a húga, akit kihúznak a Viadalra, habár most először került bele a gömbbe a neve, míg Katniss neve eddig tizenötször szerepel benne. Katniss tudja, hogy Prim nem bírná bent sokáig, tekintettel arra, hogy még csak 12 éves, ezért önként vállalkozik.
Peeta Mellark pedig a másik Kiválasztott a Tizenkettedik Körzetből. Ő a kenyeres fiú, aki örökké élni fog Katniss elméjében és sosem hagyja majd, hogy a lány azt mondhassa, "nem tudom ki az a Peeta Mellark". De Katnissnek nem is áll szándékában elfelejteni azt a fiút, akitől a kenyeret kapta.
Gale... jaj, Gale. Rólad inkább ne is beszéljünk. De tényleg.

A cselekmény főbb része arról szól, hogy az egész Viadal, na meg az oda bekerülés valamint eljutás, hogyan zajlik. Fantasztikusan fel van építve a világ, még te is azt hiszed, hogy ott élsz. És akkor a Viadalról szó se essék. Végigizgultam, annak ellenére, hogy láttam az eddigi két részt. ^^

Mindenkinek ajánlom!
Clove; Marvel; Rókaképű lány; Tresh; Glimmer; Cato;
Rue; Peeta; Katniss; Gale

Borító: eredeti és imádnivaló *w*
Kedvenc karakter: Peeta, Katniss, Prim, Haymitch, Effie Trinket
Legutáltabb karakter: Snow elnök, Gale
Amit imádtam: az egész világot
Amit utáltam: -
Érzéki mérce: semmi komoly, néhány szájra puszika :)
Értékelés: imádtam, mindenkinek el kell olvasnia és aki szerette a filmet az NEM HAGYHATJA KI a könyvet :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése