Könyvek csatája

Lesd meg a csatát, hogy megtudhasd a végén, melyik könyv 2014 legjobbja! - Könyvek csatája
Értesülni akarsz a legfrissebbekről a csatával kapcsolatban? Nézd a külön erre készített oldalt! - Könyvek csatája - Frissek

2014. május 10., szombat

Moira Young: Vérvörös út

Szerző: Moira Young
Kiadó: Könyvmolyképző
Kiadás éve: 2014 - Könyvfesztiválos megjelenés
Fordította: Dobó Zsuzsanna
Oldalszám (a Köszönetnyilvánítás nélkül): 423
Sorozat: Homokvidék sorozat
Műfaj: disztópia, ifjúsági (közérdekű információ: a disztópiát hivatalosan elismerték műfajnak)
A mű eredeti címe: Blood Reed Road
Fülszöveg:
Hogy megmeneküljön, küzdenie kell.
Hogy túléljen, vezetővé kell váljon.

Saba világa darabokra hullik, amikor az ikertestvérét, Lugh-t fogságba ejti négy kabátos lovas. Saba eldönti, hogy megmenti, ezért nekivág a Pusztítók által hátrahagyott törvényen kívüli sivár tájnak. Ez egy brutális világ, ahol Saba felfedez magáról pár meglepő dolgot. Vad harcos, ravasz ellenfél és mindenek fölött legyőzhetetlen túlélő. Egy Jack nevű fenegyerekkel és egy Szabad Sólymok nevű lány forradalmár csapattal Saba útnak indul, hogy megmentse a testvérét és talán az egész világot.







1.



- Nézd! Kétszer, háromszor... ez nem a kötelezettségről szól. Nem ezért jövök vissza.
- Nem?
- Nem. Miattad. Te miattad.
Tesz felém pár lépést.
- A vérembe ivódtál, Saba - mondja. - A fejemben, a lélegzetemben, a csontjaimban... Istenre, mindenhol ott vagy. Az első pillanattól, hogy megláttalak.

2.


Elkezd énekelni mögöttem.



Megmásztam magas hegyeket, átszeltem végtelen tengereket,
Szép arca rengetegre leltem,
De egyetlen pillantás, s az ő szépsége mindent feledtet,
Ó, keményszívű Annie, örömöt néked hogyan szerezzek?

Kószáltam és barangoltam széles-e világon,
És csókot számtalant éreztem a számon,
De most az ő bor-édes ajkairól álmodom éjszakákon,
Ó, keményszívű Annie, könyörtelen Annie, én édes álmom.

Szerettem sok nőt és bókoltam sok lánynak,
Puha kar rengeteg ölelt át,
De ha velem aludna egy röpke éjjelen,
Keményszívű Annie-vel örömmel halnék meg.

Sok szépség könyörgött, maradjak,
De Annie előtt a szívem csapdába nem esett,
Bár bánt és került és vérzik miatta a szívem,
Keményszívű Annie-mé, övé az életem.

Micsoda bugyuta dal.
Úgy értem, ki az a bolond, aki egy ilyen problémás nővel marad?

3.

- Nem vagyok erőszakos!
- Ó, dehogyisnem. Nagyon is. De ezt szeretem egy nőben.
Nevetek.
- Bolond vagy!
- Normális voltam, amíg nem találkoztam veled - mondja.

4.

Veszek egy mély levegőt. Felegyenesedem.
- Hadd jöjjön. Nem azért jöttel el ilyen messzire, hogy hagyjam azt a szemetet nyerni.
- Ez ám a bátorság - helyesel. - Ez az én csajom.

Volt szerencsém ezt a könyvet a Könyvfesztiválon beszerezni.
Így nekikezdhettem, már akkor.
Milyen jól tettem, hogy megvettem.

Huh, gyerekek.
Ilyen jó könyvet is nagyon régen olvastam.
Sőt, szerintem disztópiát, ilyen jót, még soha.
És igazuk van, Jobb, mint az Éhezők Vidala, ez a könyv magával ragad. - MTV Hollyvwood Crush.
Imádom az egészet, úgy ahogy van.

Saba. Beszélgessünk egy kicsit róla. Igen, erőszakos, küzd a maga és a szerettei életéért is.
Imádom, ahogyan a viharoknál számol. Egy: megérett a meggy, kettő: csipkebokor vessző. Régi, klasszikus, de olyannyira régen elővett, hogy felüdülés.
És a jellemfejlődés - azt imádom benne a legjobban. A történet elején Saba utálja a húgát, Emmit, amiért az anyjuk, az ő születésébe halt bele. Csak az ikertestvérét szereti, Lugh-t. De aztán a kapcsolatunk kibontakozik, Emmi nem csak egy idegesítő hugica lesz, hanem a történet egyik fő eleme.
A legjobban Jack-el voltak, hiszen akkor hozta a formáját, ráadásul, amikor Jack Emmi oldalára állt! Úristen, ez a könyv úgy csoda, ahogy van.

Még nem olvastam olyan könyvet, amiben a főszereplő fiú ilyen későn lép be. De ez tetszett. Nagyon tetszett. Így megismerhettük Sabát, úgy, amilyen a fiúval való találkozás előtt volt, és így megtudhattuk, hogy az ember az igaz szerelemnél nem is változik meg annyira.
Én annyira szerettem az ő kapcsolatukat.
Esküszöm, ilyen jó könyvet, aminél az összes Jackes jelenetnél szaltót vet a hasam, még soha nem olvastam.
Jack igazi... férfi? Harcias, bármit megtesz a nőért, akit szeret, féltékeny, megvéd, megment, elrabolja a szívedet, és megígéri, hogy visszatér hozzád. Kell ennél több? Ugyan itt, mint szereplő még nem igazán tudott kibontakozni, hiszen ez a kötet főleg Lugh-ról szólt, ráadásul szegénykém elég későn lépett be, de még így is hihetetlenül meg tudja szeretni az ember.

Emmi jópofa. Meg tudja mondani a tutit, képes harcolni, talpraesett, és minden áron meg szeretné mutatni Sabának, hogy ő nem csak egy kolonc, hanem ugyan olyan teljes értékű ember, mint ő. Ebben ugyebár kissé nehéz dolga van, hiszen Saba eléggé neheztel rá az anyjuk halála miatt. Azt hiszem ezért is mondta azt mindig Saba, hogy Lugh olyan hihetetlenül jó ember. Mert Lugh sosem volt dühös Emmi-re, sosem haragudott, sosem utálta. És talán ezért is lett Saba ilyen. Mert valójában mindig is irigy volt Lugh-ra, meg csodálta is őt emiatt. Hogy képed valakit szeretni, aki miatt meghalt az az ember, aki életet adott neki.
Huh, így azért mindenki felnéz Lugh-ra.

De többet nem akarok mondani.
Mert valószínűleg akkor mindent elmondanék. Ugyan már a fülszöveg is eléggé spoileres, de attól még a könyv tele van meglepetésekkel. És persze akcióval! Egy másodperc sincs, amikor időd lenne előrelapozni, de ha mégis lenne, ne tedd. (;
Kicsoda DeMalo?

Csak olvasd el, és megérted.
Ajánlom, hogy lesz belőle film.
Ajánlom.



Cím: Ööööhm. Hááááát. Végül is, ha nagyon elgondolkodunk rajta, illik a könyvhöz. :D
Borító: eredeti, és én IMÁDOM!
Kedvenc karakter: Saba, Jack, Emmi, Lugh, Ike, Epona, Ash, az apjuk, az anyjuk, Mercy, DeMalo
Legutáltabb karakter: a Király, Emmi
Amit imádtam: mindent
Amit utáltam: -
Érzéki mérce: szívszaggató jelenetekből nem volt kevés... nagyon nem ♥
Értékelés: úristen, nem tudnék ennél jobb könyvet mondani, de tényleg nem


+ Kiadás - Szerzemény, hír


Megszereztem az Ég a földig ér angol verzióját.

És nyertem egy könyvet.
A Hopeless - Reménytelent, szóval, nemsokára majd abból is lesz kritika, habár még nem jött meg.
Még.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése